maandag 19 september 2016

Relax & Enjoy.

Hallo allemaal,

Dit keer ben ik aan de slag gegaan met de Clear Stamp Libelle, van de Clear Stamps Silhoutte Trees. Ik heb gebruik gemaakt van de PanPastels, maar je kunt dit ook met andere inkten doen. 


Eerst heb ik een stuk glad wit Cardstock gesneden en dan een gedeelte van 2,5 cm aan de linkerkant en 1 cm aan de rechterkant afgeplakt. Rechts bovenin heb ik uit een Post it blokje met plakrand een rondje gestanst en het rondje vastgeplakt, die dan als zon dient. Daarna ben ik met de Panpastels aan de slag gegaan. Eerst vanuit de buitenkant en zo verder naar de binnenkant toe. Je laat de kleuren in het midden in elkaar overlopen, zodat je een mooi verloop krijgt. Als je dan het gewenste resultaat hebt, haal je de strookjes aan de zijkanten eraf en het Post it papiertje. Dan ga je lichtjes met een Dauber over het rondje (zon), maar zo dat het rondje (zon) nog wel zichtbaar blijft. Daarna spray je met Fix Basic erover, zodat het niet meer afgeeft. Dan kun je de Libelle's en tekst stempelen. De tekst is van de Clear Stamp Life is a Journey.


Aan de rechterkant heb ik het witte stuk papier van de kaart afgeknipt, langs de vleugel van de Libelle. Daarna op een stuk paars linnen structuur cardstock geplakt en daarna op het Metallic Cardstock Donker Grijs. De vleugels van de Libelle's heb ik met glitters erop gedaan. Helaas is dit op de foto niet goed te zien. Maar in het echt wel en geeft een mooi effect eraan. Als je heel goed kijkt, zie je af en toe een glittertje.


Bij deze kaart heb ik de volgende materialen gebruikt:

Joy!crafts 6200/0221 Dauber.
Joy!crafts 6410/0409 Clear Stamps Life is a Journey.
Joy!crafts 6410/0430 Clear Stamps Silhoutte Trees.
Joy!crafts 8013/0021 Cardstock Wit.
Joy!crafts 8013/0138 Metallic Cardstock Donker Grijs.
Joy!crafts 8099/0272 Cardstock Linnen Structuur Paars.
PanPastel 470.8 Violet Tint.
PanPastel 470.5 Violet.
PanPastel 820.7 Neutral Grey Tint.
PanPastel 820.5 Neutral Grey.
PanPastel 013 Pearl Medium - Black Fine.
Wink of Stella Brush GL Clear 999 (glitters).
Post it blokje (met plakrand).
Ghiant Fix Basic.

Ik wens jullie allemaal nog een fijne dag. Dank jullie wel voor het langskomen en graag tot de volgende keer.

Lieve groetjes, Astrid.

6 opmerkingen: