donderdag 28 mei 2015

Smile....

Hallo allemaal,

Ik ben weer eens in de doos met oude embossing stencils gedoken en heb er deze oude embossing stencil uit gehaald. Eigenlijk gebruik je ze te weinig, want ze zijn leuk om te combineren met de nieuwere stencils. Op deze kaart heb ik het nieuwe stencil van een ouderwetse fototoestel gepakt en op het schuurpapier van Joy!crafts gebruikt. Geschuurd, daarna beïnkt en dat geeft een mooie vintage look. Verder heb ik het nieuwe Paper Bloc Magic Lantern en Happy Paper Bloc's gebruikt. Rechts onder in de hoek nog wat plakparels en natuurlijk mag de Metal Charm (hoek) niet ontbreken. Bij deze kaart mag natuurlijk de schattige stempel van ScrapBerry's Photographer niet ontbreken en daar hoort natuurlijk de tekst smile bij.


Bij deze kaart heb ik de volgende materialen gebruikt:

Joy!crafts 6001/0005 Embossing Stencil Vierkante bloem.
Joy!crafts 6002/0420 Cutting & Embossing stencil Foto.
Joy!crafts 6011/0049 Paper Bloc Magic Lantern.
Joy!crafts 6011/0066 Happy Paper Bloc's.
Joy!crafts 6350/0105 Metal Charms (hoek).
Joy!crafts 6410/0317 Clear Stamps Sending Messages.
Joy!crafts 8011/0406 Paper A4 Fabric.
Joy!crafts 8099/0101 Papier Linnen Structuur wit.
Stempel ScrapBerry's Photographer.
Distress Ink Walnut Stain.
Plakparels.


Als je het embossing stencil door het stans apparaat haalt en het papier erin laat zitten, kun je het mooi beïnkten en dan krijg je dit als eindresultaat. Daarna knip je het uit en dan beïnkt je de randen ook nog even. Ik zou zeggen, pak je oude embossing stencils weer te voorschijn!!!

Ik heb de stempelafdruk ingekleurd met Faber Castell Polychromos en Derwent Coloursoft potloden:

Jasje, deel fototoestel en neus: 177 - 280 - C680.
Binnenkant oren: 189 - 131.
Deel fototoestel: 182 - 283.
Strik en gilet: 185 - 108.
Pet en broek: 153 - 155.
Konijn: C630 - C640.
Blouses: 231 - 232.
Wangen: 191.

 Ik wens jullie allemaal een fijne dag. Dank jullie wel voor het langskomen en graag tot de volgende keer.

Lieve groetjes, Astrid.

18 opmerkingen:

  1. Prachtig kaartje Astrid.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Leuk is dat om een ouder embossing stencil te gebruiken en te combineren met nieuwe spullen. Prachtig staat alles bij elkaar! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. helemaal leuk ! en oudjes zijn niet altijd slecht...
    leuk om ze nog een keertje te ontdekken en te gebruiken
    mooi
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die Karte ist wunderschön, danke für ihren Kommentar
    glg Gertrude

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een heel lief kaartje geworden Astrid. Ik vind het ook nog steeds heel leuk om mijn oudere spullen te gebruiken en doe dat ook regelmatig. Nadeel is wel dat ik nooit iets weg kan doen...whaah..herkenbaar?
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Astrid,
    Helaas heb ik helemaal geen hand-embossing stencils meer, alles weg gedaan, met de hand embossen wil niet meer lukken..maar jij hebt hem prachtig gebruikt, leuk met het stempeltje en de camera,
    groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend Astrid, erg mooi. Ik heb ook nog een hele bak handembossingmallen. Dit is wel en heel gaaf idee. Groetjes, Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal mee eens Astrid.... we gebruiken de oude spulletjes (als we die nog hebben) veel te weinig. Gelukkig ben ik niet zo opruimerig hahaha..... Je brengt me op een idee; zal ook eens in mijn embossingmallendoos duiken.
    Je kaart is werkelijk geweldig; zoals altijd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat goed van je om een oudere mal te gebruiken, voor mij is hij nieuw hoor Astrid, deze kende ik niet.
    Je hebt een prachtige kaart gemaakt met een schattig afdrukje, ook weer zo mooi gekleurd.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super idee om zo'n oude embossingmal te gebruiken, ziet er weer prachtig uit.

    groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een prachtig kaartje en die oude mallen blijven toch wel leuk om weer eens te gebruiken.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schatje Astrid! Super leuk gedaan met de camera erbij :)
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een beeldschoon kaartje Astrid, erg leuke afdruk
    Fijn weekend! En tot maandag?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lief kaartje!!
    Een fijn weekend,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een Prachtige kaart met een heel mooi frame, een mooie ingekleurde stempel en prachtige malletjes. Mooi DP en kleuren ook hoor, top!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi Astrid.
    Ja we gebruiken onze oude mallen veel te weinig.
    Ik heb ook net een kaartje gemaakt met een oude borduurembosmal.(staat nog niet op mijn blog)
    Ik vind jouw combinatie erg mooi, een prachtige kaart.

    Groetjes Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. A beautiful card with a fabulous layout Astrid - love the cute photographer!
    Sylvia xx

    BeantwoordenVerwijderen