zaterdag 28 oktober 2023

Benjamin.

Hallo allemaal,

Zoals jullie vorige week al waarschijnlijk gezien en gelezen hebben, is onze kleinzoon Benjamin op 7 oktober geboren. Hij woog met de geboorte 2924 gram en was 49 cm lang. Inmiddels is hij al weer 3 weken oud en weer wat gegroeit en aangekomen. Al vind ik als we hem zien, dat het nog best allemaal zo klein is, als je hem de fles geeft of verschoont. Is weer even wennen zo'n klein mannetje, maar wel weer erg leuk en schattig.
Het schilderijtje is één van de creaties die ik gemaakt heb. Volgende week kom ik nog met een creatie voor Benjamin en nog iets voor de grotere broers van hem. Benjamin is het 7e kleinkind van ons, 6 kleinzoons en 1 kleindochter en we hebben nog 2 bonus kleinkinderen (zoals ze dat tegenwoordig noemen), waarvan 1 jongen en 1 meisje. De jongens zijn bij ons in de meerderheid. Benjamin heeft nu dus 4 broers en 1 zus. Full House. Hihi.

Het was best lastig om het schilderijtje te fotograferen, door de spiegeling van het glas telkens. Dan zag je mij telkens in het glas verschijnen en dat was ook niet mooi. Nu is het maar een klein beetje te zien bij de 1e. Vandaar dat ik het even op 2 manieren heb gefotografeerd.


Bij dit schilderijtje heb ik de volgende materialen gebruikt:

Craft Sensations Designpad - Chill Out let the good times roll.
Crealies Dies Creative Shapes No. 19 CLCS19 (Alphabet).
Crealies Dies Creative Shapes No. 20 CLCS20 (Alphabet).
Marianne Design Collectables COL1323 (Bloemen).
Marianne Design Collactables COL1446 (Kangoeroe).
Joy!crafts 6002/0556 Cutting stencil Hart.
Joy!crafts 6002/0642 Cutting & Embossing st. Hart.
Joy!crafts 6002/6103 Cutting Stencil Square.
Drie verschillende behangsoorten.
Distress Marker Walnut Stain.
Distress Ink Walnut Stain.
Uni Posca pen Wit 0,7mm.
Plakparels.


Dit is niet de slaapkamer van Benjamin wat je hieronder ziet, maar het achterste behang wat daar te zien is, die twee kleuren bewerkte behang, hebben ze gebruikt bij de slaapkamer van Benjamin met effen groen behang erbij. Ik heb daar stukken van mee gevraagd, zodat ik dat op mijn creaties kon verwerken. De bladeren die hier op het schilderij ziet, komen van het donker bewerkte behang af, net als het donker groene hart wat in het schilderij zit. Ik heb dit eerst nog even op gewoon kaart karton geplakt, zodat het wat steviger zou zijn. Het effen kleur groen wat je ziet in het schilderij, is van een effen stuk behang wat ik ook mee gekregen heb. De kleur bruin/oranje, daar hebben ze in de slaapkamer ook accenten mee aangebracht. Vandaar dat ik dat dan ook leuk en mooi vond om die kleuren ook te gebruiken op het schilderij. Het bruin/oranje achtige kleur van het kleine hart, de bloemen en de naam van Benjamin, komen uit de Design Pad van Craft Sensations Designpad - Chill Out let the good times roll. Voor de naam heb ik de Crealies Dies Creative Shapes No. 19 CLCS19 en de No. 20 CLCS20  (Alphabet) gebruikt. De naam Benjamin heb ik 1x uit design papier gestanst en daaronder nog 4x uit effen karton gestanst en op elkaar geplakt, zodat het wat hoger komt en lekker stevig is. Van het begin af aan al, wist ik dat ik dit schilderijtje wilde maken om een kangoeroe erin te verwerken, zo lief en schattig met een babytje in de buidel. Maar ik vond het ook nog wel leuk om een kleintje nog op het kleine hartje te plaatsen. Ik heb 2 verschillende mallen van Joy!crafts van hartjes gebruikt en in het kleinste hart heb ik in Words de teksten verwerkt, Lettertype Brush Script MT, de bovenste in Tekengrootte 16 en de 2 onderste in Tekengrootte 14. Het was nog even vogelen met de ruimte ertussen, zodat het in het hart paste en 2x op elkaar geprint, want dan was de kleur zwart wat beter/ mooier en duidelijker te zien. Heb dat een aantal keren moeten doen, want de eerste keer mislukte het, want toen was de inkt nog niet helemaal droog. Daarna kwam het weer net ernaast geprint en elke keer eerst droog moeten föhnen en uiteindelijk is het toch goed gekomen. De aanhouder wint, zullen we maar zeggen. Hihi. Ik ben erg blij met het eindresultaat en zij vonden het ook helemaal super mooi. Net als de rest wat nog volgende week op het blog verschijnt.


Met deze kaart wil ik meedoen met de Challenges van:

The Paper Shelter (orange/green).

Ik ben benieuwd wat jullie van het schilderijtje vinden!!! Verder wens ik jullie een fijn weekend. Dank jullie wel voor het langskomen en graag tot de volgende keer.

Lieve groetjes, Astrid.

23 opmerkingen:

  1. Prachtig schilderijtje Astrid.
    Zo mooi gemaakt voor de kleine Benjamin.
    Mooie kleuren.
    Fijn weekend.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een super mooi schilderijtje heb je gemaakt Astrid

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je een prachtig schilderijtje voor Benjamin gemaakt. Wat een mooi behang heeft hij op zijn kamertje,. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat supermooi! Zo lief met de kangoeroes (dat kleine koppie boven het hartje!) en alle details. Mooi in de stijl van het kamertje, prachtig!
    Dit heb je duidelijk met veel liefde gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is een prachtig schilderijtje Astrid en zo ontzettend leuk om het helemaal in de kleuren van zijn kamertje te maken! Veel plezier van Benjamin!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi gedaan en zo past het perfect bij Benjamin’s kamertje. Dat wil ik geloven dat ze er blij mee waren, ik ben nu al heel benieuwd naar de andere cadeautjes.
    Fijn weekend verder, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd met je 7e kleinkind, wat een feest, zo gezellig! Je schilderijtje is superleuk geworden, mooi ook met het behang van het kamertje, je weet nu zeker dat de kleren erbij passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi zoals je dit schilderijtje gemaakt hebt Astrid. Lief die kangoeroes en leuk zoals je de blaadjes verwerkt hebt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een MOOI en LIEF schilderijtje Astrid voor Benjamin.
    Liefs, Wilma 😀😀😀

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat een ontzettend leuk schilderijtje. En een top idee dat je stukjes behang hebt gebruikt. Mooi geheel en ik snap dat het in de smaak viel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. je hebt een prachtig schilderijtje gemaakt. Super mooi gedaan en leuk dat je het behang erop verwerkt hebt. Een heel leuk idee. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk schilderijtje heb je gemaakt. Het is inderdaad volle bak nu bij jullie.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het schilderijtje is super. Leuk dat je meedoet bij Penny's Paper-Crafty Challenge. Groetjes Sylvia DT.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Crea, this is a precious wall art piece, the image is adorable. Thanks for joining us at The Paper Funday Challenge and we hope you'll join us again soon.
    Donna xx
    Inspiration Station Challenge
    Paper Funday Challenge
    Beautiful Blossoms Challenge

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Such an adorable project, Astrid! Thanks for joining our new challenge on The Paper Shelter Blog. Good luck. Lori - DT

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beetje laat, maar nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van kleinzoon Benjamin! Wat heb je dit schilderijtje schitterend gemaakt, snap dat het glas lastig te fotograferen was, maar goed gelukt! Het is echt een prachtstukje en zo leuk dat je er het behang in verwerkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. What a cute project. Thanks for playing along with us at Let's Craft and Create. Deanna DT

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een gaaf schilderijtje heb je voor Benjamin gemaakt Astrid!!
    Geweldige kleurtjes heb je gebruikt. Zo leuk dat je het behang van zijn kamertje erop verwerkt hebt.
    De kangeroe en het hart maken het helemaal af!!
    Zoooo, 5 broertjes en zusjes..... ga d'r maar aan staan hihi. Benjamin heeft altijd wel een kameraadje om mee te spelen strakjes;) als ie wat groter is.
    Geniet ervan Astrid!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. This is so adorable thanks for sharing at Crafty Catz

    BeantwoordenVerwijderen
  20. This is very cute

    Thanks for playing along with our It's Alive! theme at Creative Moments,

    Hugz Tinz

    BeantwoordenVerwijderen
  21. So cute. Keepsake. Thanks for sharing over at Crafty Gals Corner, Crafty Catz

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Such a beautiful gift from grandma. I'm sure it will be treasured. Congratulations on becoming a grandma again!
    Big hugs,
    Lena

    BeantwoordenVerwijderen