zondag 21 juli 2024

Xmas.

 Hallo allemaal,

Met het warme weer van de afgelopen dagen, heb ik 2 kerstcreaties om te laten zien. Een beetje verkoeling kunnen we wel gebruiken. Deze 2 kerstcreaties had ik al een poos geleden gemaakt, maar stonden nog in een map te plaatsen kaarten/creaties, zoals er nog meerdere in staan. Voor de basis van mijn creatie, ben ik aan de slag gegaan met de mooie mal van Studio Light Cutting Die Jenine's Mindful Art Collection Essentials nr.96 JMA-ES CD96 Square Ornament Frames. Het pachtige papier is wel één van mijn favoriete kerst Designpads, namelijk de Signature Collection Designpad - Winter Wonderland. Het plaatje zit er 2x in, dus dacht ik dan maak ik er gelijk maar 2 van, net zo makkelijk. Het frame is van Avec Cutting Dies Multi Frame Dies Set (Action). Ik heb een aantal lagen op elkaar geplakt, zodat de diepte er mooi in krijgt. Altijd een een gepriegel en secuur werkje, want je wilt het toch allemaal mooi en recht op elkaar hebben. Daarachter nog effen papier met de mal van Crealies Crea-Nest-Lies XXL CLNestXXL34 Vierkant met dubbele stiksteeklijn gestanst. De tekst Xmas komt van de set Joy!crafts 6410/0317 Clear Stamps - Sending Messages. Bovenop de kaart heb ik nog wat kerstballen en ijsterren geplakt, die komen ook uit het prachtige Signature Collection Designpad - Winter Wonderland. Als laatste heb ik nog 2 gnoompjes uit het Déco Time Luxe Paperblock - Warm and Cosy erop geplakt. Ze zijn niet helemaal hetzelfde precies, want de één is ietsje kleiner dan de ander, maar net zo leuk. Vond het wel grappig om ze zittend op die rand te plaatsen en qua kleur paste het er ook perfect bij. 


Bij deze kerstcreatie heb ik de volgende materialen gebruikt:

Studio Light Cutting Die Jenine's Mindful Art Collection Essentials nr.96 JMA-ES CD96 Square Ornament Frames.
Crealies Crea-Nest-Lies XXL CLNestXXL34 Vierkant met dubbele stiksteeklijn.
Joy!crafts 6410/0317 Clear Stamps - Sending Messages.
Signature Collection Designpad - Winter Wonderland.
Avec Cutting Dies Multi Frame Dies Set (Action).
Déco Time Luxe Paperblock - Warm and Cosy.
Distress Ink Walnut Stain.


Ik vind het nu ook wel een beetje een schilderijtje om te zien met die diepte erin en de mooie mal van Studio Light erachter. Ik heb nu alleen de grote Gnoom even apart om te laten zien. Het is toch bijna identiek.


Met deze kerstcreatie wil ik meedoen met de Challenges van:

As You Like It Challenge (I always enjoy making Christmas creations. With the mold with the boxes, it looks like paintings and also with that beautiful mold with the frame around it).

Verder wens ik jullie nog een fijne zondag. Dank julie wel voor het langskomen en graag tot de volgende keer.

Lieve groetjes, Astrid.

20 opmerkingen:

  1. Mooie rand om je kaart en leuk dat je de gnome op het randje hebt laten zitten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk en de gnoompjes maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 2 mooie kerstkaarten Astrid.......gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie kerstkaarten, mooie kleurencombinatie en prachtig frame. Die gnoompjes zijn een grappig element, leuk geplaatst zo op het randje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super Astrid. Dat papier blijft gaaf hè.
    Prachtig die rand om je kaart en die zittende gnome maakt het helemaal af!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kaartjes! Het is echt zoek de verschillen geworden 😄. Net schilderijtjes inderdaad. Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kerstkaarten Astrid.
    Mooi plaatjes.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi met deze sierlijke rand om de diepte. Zeker een precies werkje.. beide kaarten zijn even moo8. Je hebt leuke plaatjes. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your lovely Christmas cards are beautifully designed and framed, fabulous papers and colours. Thanks for sharing at Crafty Catz
    Chris
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kaarten. Leuk hoe je diverse mallen hebt gebruikt en ze tot een mooi geheel laat komen!!!
    Groetjes en een fijne zondag, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitterende kerstkaarten Astrid. Die rand is prachtig en ik vind het zo grappig zoals je de kabouters op de rand van de dieptekaart laat zitten. Heel leuk bedacht en mooi gemaakt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi Astrid! Schrijf jij ergens op hoe je de kaart maakt (omdat je ze al lang geleden gemaakt hebt) of onthoud je dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik een kaart maak, dan schrijf ik inderdaad altijd op welke materialen ik gebruikt heb en als ik een digi inkleur, welke potloden en nummers. Geef de kaart ook altijd een naam of zet erbij welke digi ik gebruikt heb, zodat ik het nog kan terug vinden. Als het inderdaad van een poos geleden is, weet ik het anders niet meer. Soms is het nog wel zoeken tussen al die papiertjes die ik nog heb liggen, welke kaart bij wat hoort. Hihi.

      Verwijderen
  13. Deze is LEUK!!!! Ik dacht dat ik al heel vele dieptekaarten had gezien ter inspiratie. Maar deze is echt de bom. Net een schilderijtje zeg. Vooral niet wegdoen hihi Zelluf houden en van genieten.

    Fijne week en groetjes Neltine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. It does look a bit like a painting! I love it! Thank you for joining us this week at
    Crafty Gals Corner Challenges .
    Scrapbookingmamaw {My Blog}
    Blessings! Jeanie Ellis, DT, Crafty Gals Corner
    www.craftygalscornerchallenges.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi deze dieptekaartjes, Astrid! Het papier is er prachtig voor en de kleine gnome en mooie kerstballen staan er super bij! Snap best dat het een werkje is, alles moet echt kloppen! Mooie rand ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beautiful Christmas card
    Thank you for joining with us at The Paper Shelter Challenge
    Good luck with your entry
    Maritza DT

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige kerstkaarten Astrid. Groeten Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, these are gorgeous. I love the technique you used with the dies for the main image! The cute, little gnome adds a sweet touch of whimsy.
    Thank you for sharing your project with us at the Crafts Galore Encore “Anything Goes” July Challenge. Good Luck and hope to see you again soon!
    Carole x DT Craftilicious Creations

    BeantwoordenVerwijderen