maandag 8 januari 2024

Winterse kerst.

Hallo allemaal,

Allereerst wens ik iedereen een gezond en liefdevol 2024 toe en dat het een creatief jaar mag worden.

Met deze koudere dagen, heb ik een leuke winterse kaart om te laten zien. Bij de Challenge van Kleuren met potloden, is My Besties één van de sponsors van deze maand en ik ben aan de slag gegaan met de schattige digi Winter wonderland Nixie Pixie Elves of  the Woodlands Elf 11. De sketch heb ik gebruikt van het Cheerful Sketches Challenge Blog. Ik wilde eerst een fijne sterren rand met de pons van Martha Stewart gebruiken, maar die ging ineens kapot. Ik balen, want dat was toch wel één van mijn fijnste (kerst)sterren randen die ik regelmatig gebruik. Nu maar de sterrenrand van Joy!crafts gebruikt. Past er ook goed/mooi bij. Voor de afdruk heb ik de Crealies Crea-Nest-Lies XXL CLNestXXL36 Rechthoek met dubbele stiksteeklijn gebruikt en daaronder de fijne postzegelmal van Ali. De ijssterren komen uit de set van Magnolia Doohickeys Dies - Die Set Vintage Box Vol.4. Verder nog wat strass steentjes op de sterren en ijssterren verwerkt.


Bij deze kerstkaart heb ik de volgende materialen gebruikt:

Crealies Crea-Nest-Lies XXL CLNestXXL36 Rechthoek met dubbele stiksteeklijn.
Joy!crafts 6002/0397 Cutting & Embossing stencil Sterrenrand.
Magnolia Doohickeys Dies - Die Set Vintage Box Vol.4.
Signature Collection Paper Pad - Winter Wonderland.
Dèco time Cardboard Patters with glitter (Action).
Craft Sensations Designpad - Christmas (Action).
Studio Light Glow in te Dark Paint.
Stickles - Star Dust (Ranger).
Uni Posca Pen Wit 0,7 mm.
Postzegelmal (Ali).
Strass steentjes.


Ik heb deze digi ingekleurd met Faber Castell Polychromos en Derwent Coloursoft potloden:

Deel muts maan, strik, muts meisje, kleding meisje, handschoenen en schoenen: 145 - 151 - 199.
Deel muts maan, legging meisje en mantel om meisje: 145.
Huid: 132 - 189 - 191.
Maan: C010 - 102.
Lippen maan: 191.
Haar: 232 - 199.
Vleugels: 232.


Toen ik deze digi zag, wist ik gelijk dat ik het Glow in the Dark effect erbij wilde gebruiken. Ik heb ook op het DP en de digi afdruk de druppels bewerkt met de Studio Light Glow in te Dark Paint en de sterrenrand en de ijssterren. Geeft zo'n mooi effect aan de kaart. Op de foto hierboven zie je nog een beetje de digi afdruk en de foto hieronder is het helemaal goed donker. 


Als laatste nog wat Stickles - Star Dust (Ranger) op de afbeelding gedaan en met de Uni Posca Pen Wit 0,7 mm nog wat kleine stipjes op de strik gezet.


Dit is de sketch:

Met deze winterse kaart wil ik meedoen met de Challenges van:

4-Season Challenge Blog (gekozen voor de kleur blauw en de winterse plaatjes).

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn winterse kaart vinden!!! Verder wens ik jullie nog een fijne dag. Dank jullie wel voor het langskomen en graag tot de volgende keer.

31 opmerkingen:

  1. Prachtige kaart, lekker winters en zo leuk met het glow in the dark!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie winterse kaart. Leuk effect met de glowing in the dark. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige kaart en heel leuk dat glow in the dark effect.
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaart Astrid .
    Leuk effect dat glow . Zo mooi ingekleurd
    Dankjewel voor het meedoen bij cheerful.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een mooie kaart Astrid super hoe dat glow in de the dark is, heb het gekocht maar nog niet gebruikt.......gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar Astrid en je laat meteen een hele mooie kaart zien. Prachtig ingekleurd en wat een gaaf effect geeft dat glow-in-the-dark.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pretty card. Love the glow in the dark. Thanks for sharing over at Crafty Gals Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Love your winter card Astrid and your glow in the dark feature. Thank you for sharing with us over here at Sheepski Designs and best of luck with your entry.

    Gail DT for https://sheepski-designs-challenges.blogspot.com/


    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat ontzettend leuk dat Glow in de the dark. Ik heb iets anders daarvoor, maar nog niet uitgeprobeerd. Moet ik gauw eens doen. Je hebt ook weer prachtig gekleurd

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OOoow die is gaaf Astrid. Zo leuk ook dat glow in the dark effect! Ik heb het ook, maar nog niet aan toegekomen (of vergeten hihi) om te gebruiken . Tof dat je meedoet bij Cheerful Sketches!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige kaart met heel mooi kleurwerk en wat leuk dat glow in the dark erbij.
    Het is echt heel lastig ,ik heb het nu in mijn linkeroog, het is net of er een klein spinnetje in je oog zit. De flitsen en sterretjes heb ik bij mijn andere oog gehad, ik ben wel bij de oogarts geweest, maar hoefde verder niks te gebruiken.
    Ik vind de laptop gebruiken echt lastig, kaarten maken lukt wel, maar het is heel lastig.
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. A sweet image, beautiful colouring and design- love the glow in the dark effect, it's a gorgeous card.
    Thanks for joining us at Crafty Calendar this month.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige kaart. Leuk dat je meedoet bij Penny's Paper-Crafty Challenge. Groetjes Sylvia DT.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gave kaart, heel mooi gemaakt! Zo leuk met de glow-in-the-darkverf. Je hebt de digi prachtig ingekleurd.
    Tof dat je meedoet bij Cheerful Sketches.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. This is a fab project!
    We do love to see all the entries at Classic.
    Thank you for sharing in our challenge at Classic Design Challenge so
    We really appreciate you joining in.

    Jackie DT

    BeantwoordenVerwijderen
  16. That´s a wonderful project. I'm thrilled to bits.
    Thanks for playing along with us at Friendship Challenge.
    Good luck and all the best!
    Ilse (thera)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige winterse kaart Astrid! Voor jou de beste wensen voor het nieuwe jaar! Fijne dag, groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi gedaan met dat glow in the dark effect.
    Dankjewel voor het meedoen bij Cheerful Sketches.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat mooi dat blauw en glow in the dark i love it!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow! Such a fun Christmas card! I love the colour combo you used and of course the fun glow-in-the-dark snowflakes ;o)) Super cool! Thank you for joining us fpr our "Christmas" challenge over at Papercraft Challenges. Have a fabulous day and happy crafting,
    Maike (DT)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. So beautifully designed and I'm so impressed by the glow in the dark effect. How fabulous!
    Thank you so much for sharing at my Crafty Wednesday as well as Four Seasons challenges!
    Ellie
    Ellibelle's Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  22. My "Google Translate" wouldn't translate for me, but I can easily see how cute this card is. I love the blues. Thanks so much for joining us at The Paper Funday Challenge this month!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een hele mooie kaart. Je hebt mooie mallen gebruikt en een heel leuk effect met de glow in the dark. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk kaartje met het glow in the dark effect. Bedankt voor je deelname aan onze Moodboard-challenge.
    grtz Colien [4 Season blog]

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh wat leuk, dat glow in the dark! Het geeft een speciaal effect aan je toch al superleuke kaart! Ik ken het spul niet.
    Voor jou ook nog de beste wensen! Ik ben net terug van onze zon vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. What a fabulous card and it glows in the dark too. Hugs Mrs A.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Thank you for joining in our challenge this month with your wonderful project!
    DT – Val, Nan, Leigh, Cat
    https://creativeinspirationchallenges.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh wat een mooi winters kaartje! En heel tof met het glow in the dark effect! Bedankt voor je deelname aan onze 4 seasons challenge, groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Superleuk hoe je de kleuren hebt gebruikt van ons moodboard van onze challenge bij 4 -season. Bedankt voor je deelname.

    Groetjes Nelly (DT 4-SCB)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoe leuk dat je aan de slag ging met de sketch van Cheerful Sketches. Supermooi afgewerkt met de sterrenrand bovenaan; Heel mooi in blauw ! Bedankt voor jouw deelname bij de My Besties Dutch Girls ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen