zaterdag 3 oktober 2020

Kersentaart.

Hallo allemaal,

Bij Kleuren met potloden hebben we als Design Team weer twee mooie digi's van Polka Doodles gekregen. Ik ben aan de slag gegaan met de schattige digi Polka Doodles - Sparkle Unicorn Surprise. Toen ik deze digi zag, wist ik gelijk wat ik erbij wilde. Namelijk het Craft stencil Party Cake van Marianne Design. Ik heb daar nu een taart van gemaakt met lekker veel kersen erop, net zoals op de digi. Het glazuur van de taart en het plateau, heb ik glitter papier voor gebruikt. Verder de taart nog wat versierd met een parelkoord en bovenop nog wat cijfers op pin geplakt.


Bij deze creatie heb ik de volgende materialen gebruikt:

Joy!crafts 6002/0454 Cutting & Embossing st. Berry Sweet Cherry.
Marianne Design Craft Stencil Party Cake PS8057.
Marianne Design Snow Paper CA3104.
Craft Sensations Mix & Match - Florals (Action).
Cardstock Glitters (Action).
Uni Posca pen Wit 0,7 mm.
Cijfers op pins (Ali).
Parelkoord.


Ik heb de digi ingekleurd met Faber Castell Polychromos en Derwent Coloursoft potloden:

Shirt, glazuur op taart, deel manen, blosjes op de wangen, deel staart en bloemen: 129.
Schort, deel manen, deel staart en bloemen: 154 - 156.
Kersen en swirls in de manen: 217 - C680.
Steel kersen: 168 - 174 - 176.
Plateau van de taart: 234.
Slagroom taart: 231.
Blaadjes: 168 - 174.
Unicorn: 231 - 232.


Gisteren toevallig ook iets lekkers gebakken met kersen, namelijk kersenclafoutis. Voor onze dochter een klein stukje met stoofperen gedaan, want ze houdt niet van kersen. Zelf heb ik daar ook een klein stukje van geprobeerd en die smaakte ook lekker. Ik bewaar altijd recepten die in de boekjes van de supermarkten staan, die me lekker lijken scheur ik er dan uit en probeer ik dan een keer. Als het lekker is bewaar ik de recepten en anders gooi ik het dan gelijk weg, als we het niets vinden. Deze stond in de Allerhande en gaat in het mapje. Deze ga ik vast nog wel eens maken.


Eerst even zo gefotografeerd, zodat je ziet hoe het er uit ziet als het uit de oven komt en daarna nog bestrooid met wat poedersuiker. Als het uit de oven komt en eventjes een klein beetje laat afkoelen, dan is die het lekkerst.


Met deze kaart wil ik meedoen met de Challenges van:


Ik ben benieuwd wat jullie van mijn creatie vinden!!! Verder wens ik jullie een fijn weekend.
Dank jullie wel voor het langskomen en graag tot de volgende keer.

24 opmerkingen:

  1. Je hebt een leuke en lekkere taart gebakken :)
    Je taart kaart met mooie zachte kleurtjes en jammer dat wij niet een stukje van je echte taart kunnen proeven, ziet er heerlijk uit!
    Fijne zaterdag,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wouw wat enig de taart bij de digi gemaakt past natuurlijk prachtig bij elkaar en ik heb hem vergroot bekeken je kaart en het is echt heel feestelijk met alle glitters...schitterende kaart Astrid!!! Ook je kersen taart ziet er super uit en vast erg lekker! Fijn weekend,
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig leuke taarten-kaart heb je met de Sparkle Unicorn gemaakt Astrid!
    Mooie zachte kleurtjes en de kersen maken het helemaal af.
    De echte taart ziet er ook wel heel lekker uit moet ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmm.. de clafoutis ziet er heerlijk uit,heeft mijn man ook al eens gebakken.Wat leuk is deze digi met bijpassende taart met kersen, echt weer top
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een mooie en lieve kaart heb je gemaakt en gebakken Astrid
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele mooie k(t)aart geknutseld en een hele lekker uitziende taart gebakken Astrid.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke kersentaart kaart. Leuk versierd en met dat schattige eenhoorntje erbij, helemaal leuk. De echte ziet er ook goed uit, maar doe mij ook maar de stoofperen...ik ben gek op kersen, maar niet bewerkte, vind het zelf ook gek...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke en lieve kaart heb je gemaakt.
    Je taart ziet er heerlijk uit.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een hele mooie lief en schattige kaart en een leuk idee om er een taart vorm van te maken. Super gedaan. Je echte taart ziet er ook goed uit! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterende kersen taart met de schattige digi.
    Wat een lekkere taart heb je gebakken, ik had dit weekend een appel kruimeltaart gebakken.
    Fijne week, groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  11. This is so beautiful. Nice work. Looks great.
    Thank you for sharing in our challenge at Classic Design Challenge we really appreciate you joining in.

    Annette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooooh your baking looks delicious!
    This card is exceptional - love the cake!! Wonderful design!
    Thanks for sharing with us at Penny's and good luck with your entry! :)
    ~ DT Saphron
    Lemon Biscuit

    BeantwoordenVerwijderen
  13. A great shaped card. Thank you for joining us at the CRAFT challenge this week.

    Debbie
    CRAFT DT
    decraftsblog.wordpress.com {my blog}

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Thanks for entering your wonderful shaped creation at The Crafter's Cafe this fortnight.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Great card! I love the pearl embellishments. And what a nice touch with the baked dish. Thanks for joining us at The Crafter’s Cafe.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. This card is good enough to eat.
    Thank you so much for entering our challenge this week at CRAFT Challenge, looking forward to see you again next challenge.
    Hugs Sheryl xx CRAFT DT

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oooh, this card is just lovely - looks good enough to eat! Thanks for sharing with us this time, at The Colour Crazy Challenge - Vic, D.T. x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Soo cool and pretty! Fun with the cake! :)
    Thanks a lot for joining us at Creatalicious! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. What a fun Shaped Card, love the cake idea and I love the Unicorn! Thank you for joining us at Pennys Challenge Good Luck x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Stunning card, thanks for sharing with us at the Cutie Pie Challenge. Shona xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lovely project, I am very glad you entered this week at Tuesday Throwdown. I hope you had fun!!! See you back very soon to play in another fun challenge.

    TTFN,

    CraftyGirl
    craftygirlcardsandcrafts.blogspot.com
    Tuesday Throwdown DT

    BeantwoordenVerwijderen
  22. A beautiful design - love that cake.

    Thanks for joining us at the Creatalicious Challenge.

    Helen x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lovely work. Thank you for joining the challenge at 2 Crafty Critter Crazies, Colour Crazy and Creative Fingers. Hope to see you again next time.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Fabulous creation! Thank you for sharing with us over at Cute As A Button. We hope to see you again.
    ~ Sherry DT/Admin xx

    BeantwoordenVerwijderen