zaterdag 17 september 2022

Circus.

Hallo allemaal,

Toen ik deze digi zag, wist ik gelijk dat ik er een creatie van wilde maken met een circustent. Ik wist dat Dutch Doobadoo daar een mal van had, dus ik die gelijk besteld. De schattige digi is van The Paper Nest Dolls - Magician Owen en The Paper Nest Dolls - Birdhouse, die we vorige maand bij Kleuren met potloden als sponsor hadden. De sluiting van de circustent heb ik met een magneetsluiting gedaan. Het was even puzzelen, maar het is uiteindelijk gelukt. Voor het voorste gedeelte heb ik een stukje van een magneetmat (waar normaal de mallen op vast zitten) eraf geknipt en tussen de tekst circus (deze heb ik van Internet gehaald) en het witte cardstock vastgeplakt. Bij het rechtergedeelte van de circustent heb ik aan de binnenkant tussen het design papier en het cardstock een klein magneetjes bevestigd. Als je het dicht klapt, zit het gelijk mooi vast op elkaar.


Bij deze kaart heb ik de volgende materialen gebruikt:

Dutch Doobadoo Card Art Circustent 470.713.778.
Joy!crafts 6004/0001 Clear Stamps/Stencil (Ticket).
Joy!crafts 6011/0532 Papierset - Believe in the Magic.
Crafts Sensations Design Pad - Mix & Match - Party Inspiration.
Viva Decor Gloss - Gel Transparent 000.
Distress Ink Walnut Stain.
Plaatjes van Internet.
Spellbinders Circle.


Ik heb deze digi ingekleurd met Faber Castell Polychromos en Derwent Coloursoft potloden:

Binnenkant oren konijntjes en snuitjes: 132 - 189.
Hoed - jas - en schoenen: 233 - 235 - 199.
Band om hoed en strik: 217 - 199.
Konijntjes en blouses: 231 - 232 
Haar: C560 - C580 - 283 - 177.
Broek: 154 - 153 - 156 - 155.
Huid: 132 - 189 - 191.


Owen heeft al meerdere konijntjes uit z'n hoed tevoorschijn getoverd. De konijntjes zijn van de digi The Paper Nest Dolls - Birdhouse en daar heb ik alleen het konijntje van gepakt en deze een paar keer uitgeprint en ook in spiegelbeeld. Op de snuitjes van de konijntjes heb ik nog wat Viva Decor Gloss - Gel Transparent 000 gedaan.

Ik vond het wel leuk om er zo ook nog een foto van te maken, zodat je kan zien, dat de circustent zo ook nog goed stevig staat en het geeft zo ook wel een leuk effect.


Op internet gezocht naar wat leuke dingen om de kaart mee op te vrolijken en daar heb ik de bijpassende circus tickets die aan de rechterkant zitten en de ronde cirkel met hoed en kaarten aan de linkerkant gevonden. Het ticket aan de linkerkant met tekst Happy Birthday is van Joy!crafts 6004/0001 Clear Stamps/Stencil. Bij het middelste stuk van de circustent heb ik expres niets meer geplakt, anders vond ik het te druk worden in z'n geheel. 


Met deze circustent wil ik meedoen met de Challenges van:


Ik ben benieuwd wat jullie van mijn creatie vinden!!! Verder wens ik jullie een fijn weekend. Dank jullie wel voor het langskomen en graag tot de volgende keer.

21 opmerkingen:

  1. Prachtige circus kaart Astrid.
    Leuk het model kaart.
    Super leuk gedaan.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super leuke kaart Astrid!
    groetjes Josje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg gaaf gedaan, de jarige zal hiermee erg blij zijn, een heel aparte kaart en zo feestelijk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend leuke kaart is het!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat heb je weer heel goed bedacht en uitgewerkt ook natuurlijk. Die tickets passen er prachtig bij, leuk geheel.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie circus kaart. Leuk model en de digi is inderdaad heel erg mooi. Mooi ingekleurd
    Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. This is so sweet, Astrid. I love it that you open the tent to go into the circus :-) Love the bright and happy colours you used, so perfect for the circus. It brought back wonderful childhood memories. Enjoy the rest of your weekend. Hugs ~ Lena

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I love this card - such fun - just amazing! Thank you for sharing and for taking part in the polkadoodles digi choosday challenge. Happy Crafting! Mel x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. A very pretty and cute card. Love it.
    Thank you for taking part in the Mirtillamente challenge!
    Good luck and I hope to see you again.
    Alena DT Mirtillamente

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Awesome card ..great design and style
    Thank you for joining us at My Bestie Aussie Challenge
    Good Luck
    Rose DT

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hola amiga! Hermoso proyecto y diseno !
    Gracias por acompañarnos en los retos de My Besties Spanish este mes.
    Que tengas una semana muy bendecida.
    Lidia R. Dt Coordinator at https://mybestiesspanishchallengeblog.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. nice card
    Thank you for joining our challenge
    greetings jolanda bongers
    dt besties aussie challenge

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze had ik gemist. En wat is ie gaaf, deze circustent Astrid!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is deze gaaf en alles zo passend erbij gezocht, goed idee om een klein stukje magneetmat te gebruiken. Dank je wel voor je deelname bij My Besties Dutch Girls en veel succes. Groetjes Joke DT

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk idee zo. Mooi uitgewerkt.Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. So beautiful your card. Thank you for sharing at The My Besties Aussies Challenge Blog.
    Hugs Ilonka DT

    BeantwoordenVerwijderen
  17. OMG! Amazing card! Thank you for sharing your wonderful project with us at My Besties International Challenge . Hugs Neva

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wooow…this is beautiful, what a lovely card Thank you for sharing your wonderful project with us at My Besties International Challenge . Hugs Neva

    BeantwoordenVerwijderen