donderdag 7 april 2016

Under the Sea.

Hallo allemaal,

Met de Under the Sea stempels kun je mooie kaarten maken. Stap voor stap ga ik uitleggen hoe de kaart gemaakt is.


Bij deze kaart heb ik de volgende materialen gebruikt:

Joy!crafts 1201/0018 Cutting & Emb.Lin & Lene Zeepaardjes.
Joy!crafts 6002/0821 Poly-Besa stencil Multisterren/dots.
Joy!crafts 6020/0020 Decorative Pearls zwart.
Joy!crafts 6200/0221 Dauber.
Joy!crafts 6410/0342 Clear Stamps Textures.
Joy!crafts 6410/0405 Clear Stamps Under the Sea.
Joy!crafts 6500/0201 3D kit.
Joy!crafts 8013/0021 Cardstock wit.
Distress Ink Tumbled Glass.
Distress Ink Mustard Seed.
Distress Ink Saded Lilac.
Uni Posca wit 0,7 mm.
Mica.

Ik ben aan de slag gegaan met 3 kleuren inkt en deze in elkaar over laten lopen, zodat je geen wit meer ziet. Als je vindt dat het eindresultaat goed is, dan breng je wat water spetters aan op het papier en laat je even intrekken. Dan dep je het droog en dan krijg je dit als eindresultaat. Een mooi effect geven de druppels.


Voordat je het zeepaardje stanst, geef je het papier eerst een beetje kleur. Als je het dan gestanst en geembosd hebt, laat je het nog in het stencil liggen en geef je het de gewenste kleur, die mooi bij de kaart past.


Voor het achterste opleg velletje heb ik eerst de bijpassende kleur erop gesponst en daarna heb ik met de clear stempel Textures erop gestempeld. Geeft een leuk effect eraan.


Op de achtergrond heb ik nog het Poly-Besa stencil gelegd en deze beïnkt, zodat je er een leuk effect in krijgt. De schelpen heb ik ook in dezelfde kleuren gehouden als de rest van de kaart en bij elkaar geplakt.


Nog even het zijaanzicht, zodat je een beetje kan zien dat er Mica achter de patrijspoortzit. Op de patrijspoort nog wat plakparels geplakt. De duiker (octopus) gestempeld en met een witte stift nog wat lijntjes getrokken. De zeepaardjes kun je zo ook wat beter zien. Zijn ze niet schattig!? 


Ik ben benieuwd wat jullie van de onderwaterkaart vinden!!! Verder wens ik jullie allemaal een fijne dag. Dank jullie wel voor het langskomen en graag tot de volgende keer.

Lieve Groetjes, Astrid.

4 opmerkingen:

  1. Prachtig Astrid, ik vind deze stempeltjes ook zo leuk!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er prachtig uit Astrid!
    Leuke beschrijving heb je ervan gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Astrid,
    je hebt er een kunstwerkje van gemaakt, de zeepaardjes zijn prachtig, mooie achtergrondjes heb je gemaakt,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi gedaan Astrid....het is inderdaad net wat Ans zegt een kunstwerkje!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen