vrijdag 3 april 2015

Rory Sailing.

Hallo allemaal,

Bij Creaine is weer een nieuwe Challenge van start gegaan. Alles in 1 kleur....samen met wit......

De kleur die je gebruikt is vrij, maar probeer dan ook zo min mogelijk andere kleuren te gebruiken zodat echt 1 kleur overheerst. Maak gebruik van de layout, die door Cindy beschikbaar is gesteld.

Dit is mijn kaart ermee geworden. Ik heb de blauw tinten gebruikt, met de schattige digi van Lacy Sunshine. Vindt het zo'n lieverdje. Verder heb ik er ook nog wat klei figuren op verwerkt. Deze eerst beïnkt met Distress Ink en daarna met Inka Gold  Silver bewerkt, glimt het lekker.


Bij deze kaarten heb ik de volgende materialen gebruikt:

Digi Lacy Sunshine - Rory Sailing.
Maja Design Paper pad - Life by the sea.
Crealies Elegant Frames CL EF 02.
Crealies Cretie Flowers CL CF 23.
Joy!crafts 6410/0099 Clear Stamps Under the Sea.
Joy!crafts 6003/0047 Vintage Flourishes Leaf.
Distress Ink Chipped Sapphire (bovenste kaart).
Distress Ink Watnut Stain (onderste kaart).
Mod Podge Mod Molds 25121 Sea Life.
Martha Stewart Klei.
Bloemen en plakparels.
Inka Gold Silver (Viva).

Dit is de sketch/layout:


Ik heb hem ook nog een keer met andere kleuren gemaakt (en met kraft erbij natuurlijk), ziet er dan toch weer ietsje anders uit!!! Ook nog wat andere klei figuren dan de eerste kaart, maar de klei wel op dezelfde manier bewerkt. Ik vind het nu toch wel moeilijk, welke ik nu de mooiste van de twee vindt!!! Mijn man ging voor de kaart in het blauw en mijn dochter voor de rood/blauwe kaart.


Ik heb de digi ingekleurd met Faber Castell Polychromos en Derwent Coloursoft potloden:

Huid: 132 - 189 - 131 - 191.
Oog en tuinbroek: 146 - 120.
Strik in haar, strik blouses en stuk in broek: 217 - C150.
Pet, blouses en schoenen: 231 - C680.
Stuurwiel: 182 - C540 - 280 - C680.
Haar: 182 - 283 - 177.

Met de onderste kaart wil ik meedoen met de Challenges van:


Even weer heel iets anders..... Onze dochter is gevraagd door RTV Ridderkerk of ze weer wilde presenteren. Dit keer voor de Kwartfinale Nationale Voorleeswedstrijd 2015 in Ridderkerk. Deze werd gehouden op woensdagmiddag 18 maart. Wij zijn natuurlijk weer enorm trots hoe ze dit weer heeft gedaan. Ik doe het haar niet na!!! Dit is de link:


Ik wens jullie allemaal een fijne dag. Dank jullie wel voor het langskomen en graag tot de volgende keer.

Lieve groetjes, Astrid.

22 opmerkingen:

  1. Een prachtige kaart en wat leuk dat je dochter weer wat mocht presenteren.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh die zijn mooi Astrid,je zult wel heel trots zijn op je dochter.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze mooi.
    Hetzelfde en toch een heel andere uitstraling door de kleur.
    Super.
    Leuk voor je dochter....nou daar mag je toch ook trots op zijn.

    Lieve groet Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je kaarten allebei plaatjes Astrid, leuke met de klei figuurtjes.
    Wat een knappe dochter heb jij, leuk dat ze weer voor mag lezen.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterende kaart Astrid!!
    Vast fijne Paasdagen en lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a cute creation! Love all the details and the coloring is great! Thanks for joining us at www.7kidscollegefund.com!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Twee prachtige kaartjes Astrid.....heel erg leuk!
    Leuk het voorleesfilmpje!
    Groetjes en en fijne paasdagen,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Astrid,
    ze zijn helemaal verschillend,wat een verschil en alle 2 prachtig..leuk het filmpje van je dochter!
    Fijne Paasdagen,
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schatjes Astrid,2 heel mooie kaartjes!!
    XXX Heidy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kaarten Astrid, vooral de kaart met het rode papier springt er voor mij helemaal uit.
    Knap hoor van Sylvana dat ze dit zo goed kan. Echt iets om trots op te zijn als ouders.

    Groetjes en fijne paasdagen,
    Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk voor je dochter!!
    Mooie kaarten, ze zien er inderdaad heel verschillend uit.Je kan vast al wel raden welke ik de mooiste vind, ben nu eenmaal gek op kraftpapier hihihi!
    Gezellige paasdagen,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Love your quote and the image fits so well. Thank you for joining us at Aud Sentiments - hope to see you again in the near future and good luck in the draw. Ann xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie kaart heb je gemaakt.
    leuke kleuren gebruikt,

    Groetje Esmeralda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Great use of that sketch, Astrid, and I love your sentiment! Thanks so much for entering our "Anything Goes with a Sentiment" challenge at Aud Sentiments this fortnight and I look forward to seeing more of your wonderful work.
    NanaConnie DT

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Flott kort med mange fine detaljer.
    Takk for at du deltar på utfordringen hos oss i KortoMania.
    Klem Sissel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Twee hele mooie kaarten! Door het kleurverschil lijken ze ook totaal anders ook al zijn ze ongeveer hetzelfde. Leuk dat jue meedoet met onze challenge bij ATSC. Een goed idee met de zeester! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind ze ook allebei super, maar als ik dan echt moet kiezen ga ik voor blauw.
    Wat knap zeg van Sylvana, ik zou het ook niet durven hoor, heel leuk gedaan toppie.
    Groetjes Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  18. These are so gorgeous...Thanks for playing along with us at Fab'n'Funky this week.
    Wendy xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Such a cute card! Thanks for joining us at The Crazy Challenges.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Love this entry, thank you for sharing with Creatalicious, Jackie CT member.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Great job on the sketch and the blue flowers match great! Thanks for joining our challenge http://iamroses-challenge.blogspot.com/.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. A wonderful card!
    Thank you soo much for taking part in our "Anything Goes” challenge over at Creatalicious & good luck in the draw.
    Hope to see you again in our new challenge as well…

    Hugs,
    Melanie
    (DT Penny's Paper Crafty Challenges)
    (DT-Coordinator Creatalicious Challenges)
    (DT Come and Get It)
    (GDT Kreativzeit Challenges)

    BeantwoordenVerwijderen