woensdag 6 november 2013

Spinner Card (+ Tutorial).

Hallo allemaal,

Vandaag is het mijn beurt om op het blog van Joy!crafts een kaart te laten zien. Vandaag laat ik jullie een spinner card zien. Er zijn zoveel mogelijk manieren om een spinner card te maken. Je moet maar eens op Pinterest kijken. Ik vind het zelf een lieverdje geworden. Heb de kaart verder versierd met de mallen van Joy!crafts en het mooie jute van Joy!crafts.


De stempel heb ik ingekleurd met Faber Castell Polychromos potloden en Derwent Coloursoft potloden:

Huid: 189 - 131.
Water: 154 - C360.
Petje: 179 - 176 - 177.
Laarzen en gras: 170 - 174.
Zand: C560 - C590 - 180 - 178 - 174 - 177.
Onderkant laars: C670.
Alles eromheen:  C340.
Haar: C560 - C590.
Trui: C390.

Ik heb voor de kaart kraftkarton van 29,6 cm x 14,8 cm gesneden en deze dubbel gevouwen. Daarop heb ik wit linnenkarton geplakt van 14,3 cm x 14,3 cm. Daarna scrappapier van 13,8 cm x 13,8 cm, maar voordat je dit allemaal op elkaar plakt, moet je het eerst beïnkten met Distress Ink Vintage Photo.

Hieronder zie je dat ik een strook scrappapier heb gesneden 14,8 cm x 3 cm en eronder heb ik een strook wit linnenkarton 14,8 cm x 3,5 cm, voor extra versteviging. Ik heb een kronkellijn geknipt, maar je kan natuurlijk ook een rechte lijn snijden of een ronde. Kijk maar eens op Pinterest voor leuke voorbeelden. Je ziet dat je twee muntjes van 2 euro cent nodig hebt en op één van de twee muntjes plak je al een dik klein foamblokje, zodat het straks lekker makkelijk heen en weer kan glijden tussen het papier. Verder heb ik op het scrappapier nog wat visjes geplakt. Ook hier eerst alles beïnkten, voordat je het op elkaar plakt.


Op de achterkant plak je ook weer dikke foamblokjes en maak je de 2 euro centjes aan elkaar vast. Leg één muntje voor de strook en één achter de strook, zodat je ze aan elkaar vast kan plakken.


Voordat je het stukje papier op de kaart plakt, teken je nog even af waar je de tekst stempel wil stempelen. Als je het gestempeld hebt, gum je het getekende lijntje weer weg. 


Als je dat gedaan hebt, dan kan je het papier met de foamblokjes erop plakken en heb je deze kaart als eindresultaat. Nu kunnen de visjes heen en weer wiebelen/draaien. Hihihi.


Bij deze kaart heb ik de volgende materialen gebruikt:

LOTV stempel - Gone Fishing.
Joy!crafts Fishing Fun 6002/0154 en de 6002/0154.
Joy!crafts Jute Ribbon set 6300/0501.
Memorybox mal Puffy Clouds 98172.
Spellnbinders Scallop Circle.
Spellbinders Circle.
Scrappapier - Marjolaine.
Crealies Bits & Pieces stamps 
Marianne Design clear stamps CS0855.
Distress Ink Vintage Photo. 
Touw. 

Met deze kaart wil ik meedoen aan de volgende Challenges:


Ik hoop dat jullie een beetje een indruk hebben gekregen hoe de kaart in elkaar zit!? Hoop ook dat ik jullie weer heb kunnen inspireren met dit kaartje. Weer bedankt voor het langskomen en graag tot de volgende keer!

Lieve Groetjes, Astrid.

52 opmerkingen:

  1. Superleuk, goed uitgelegd, heb er ook ooit eens eentje gemaakt, maar vind deze heel leuk gedaan met mooie details, groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wooow wat heb je deze super leuk gedaan en uitgelegd
    heel erg leuk jongens / mannen kaartje weer eens wat anders met de visjes super gedaan

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Assie!!! Prachtig vissers kaartje!! en super knappe tutorial .. Toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig Astrid, de spinnerkaart en het systeem kon ik al, maar jij hebt het super verwerkt op je kaart, echt een toppertje.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat heb je leuk gedaan! Super leuke kaart geworden!
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. This is stunning Astrid. I love the spinner design, cute image and wonderful detailing too.
    Thank you for a fabulous tutorial.
    hugs Sue xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Had het kaartje op FB al voorbij zien komen. Hij is super mooi.
    En leuk dat je de uitleg erbij gedaan hebt.

    Liefs,
    Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow die is mooi !!!
    Geweldig Astrid!!
    Groetjes Heidy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige kaart en de tutorial is super duidelijk.
    Lieve groetjes Aya

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kaart heb je gemaakt! Ik had deze al op mijn lijstje staan om eens te maken, leuk om te zien hoe jij dit gedaan hebt.
    groetjes
    Aukje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een super mooie kaart!! Prachtig gemaakt en bedankt voor je uitleg! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk kaartje Astrid, ik heb nog nooit van een spinner kaart gehoord, maar je uitleg maakt het helemaal duidelijk.
    gr. Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Astrid,
    Wat een prima uitleg, volgens mij snap ik het..Ik vind het een prachtige kaart geworden (en leuk) liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Woww Astrid dit is wel een héle leuke uitvoering van een spinnercard.... leuk dat golfjes effect!!!
    Bedankt voor de inspiratie....
    grt Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige kaart, en goed uitgelegd! Ik had er nog nooit van gehoord, maar dit is wel een leuke kaar!
    Liefs, Ditta

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw Astrid wat een leuke kaart en mooie details heb je op de kaart zitten. Leuk zo'n spinnercard, ga deze zeker ook een keer maken. Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig mooi, wat leuk!!! Zwemmende visjes. Hele mooie kleuren trouwens. liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow, wat een fantastische kaart!! Helemaal leuk zo'n spinner card, prima uitgelegd!
    Een gezellige avond, Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ohh wat een beauty Astrid zo mooi gemaakt.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow! this is gorgeous as always Astrid. Love the amazing spinner design.

    Donna x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat supergaaf! Een heel goede uitleg ook Astrid.
    Ik denk dat ik het zeker een keer ga proberen. Vooral voor een kinderkaart vind ik het super. Kinderen willen graag wat 'doen' met een kaart.
    Groetjes en bedankt!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Stunning card!
    Thank for joining us at ScrapbookStampSociety Challenge
    Greetings Kaija DT-member

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een prachtige kaart en een hele duidelijke tutorial.
    Zo leuk om te maken.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat heb je dit weer supermooi gemaakt Astrid, ik vind je kaart geweldig.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Astrid, m'n hart sprong op van vreugde toen ik je kaart zag. Ik ben gek op spinner kaarten (heb ze te lang al niet meer gemaakt). Te gekke tutorial ook, You ROCK.
    Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een superrrrrr gave kaart Astrid
    gr lenny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Very nice card! Love the clouds... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. een schitterende kaart Astrid.

    Bedankt voor het meedoen bij ScrapbookStampSociety Challenge.

    Groetjes Karin DT coördinator


    BeantwoordenVerwijderen
  29. Fantastic card, Astrid! Love the spinner card, and thank you for the tutorial! Your image and embellishments are super cute! Thank you for sharing with us at 7 Kids College Fund!
    Jackie

    Please click here to join in my Blog Candy!

    SchoolinandScrappin
    7 Kids College Fund Challenge
    7 Kids College Fund Store Blog
    7 Kids College Fund Facebook

    BeantwoordenVerwijderen
  30. I love this card. It is such a perfect male card. May I post a link to your card on my Manly Monday blog post? It's a post where I showcase masculine cards for my readers. LMK-Let me know. My email is grohcm at gmail dot com. Send a link with an email so I can find your card again.
    Thanks
    Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Fabulous!
    Very beautiful and creative design!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. hoi, ik zag deze kaart bij iemand in de sitebar...tjee wat heb je deze prachtig gemaakt. alle past heel goed bijelkaar.
    schitterend om te zien.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Astrid,
    Wat een knap visser kaartje .Mooi gedaan met de leuke details .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Echt een schitterende kaart die je hier gemaakt heb, toppie !
    Nog een gezellig (knutsel) weekend ☺
    Liefs van Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  35. great card - super image and wonderful details - thanks for joining us at Crafty sentiments and good luck xx

    BeantwoordenVerwijderen
  36. lief kaartje zo Astrid, leuk dat bewegende elementje

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Prachtige kaarten heb je voor Joy!crafts gemaakt zeg! Dit is ook weer zo'n plaatje.
    ik heb me net opnieuw aangemeld bij je, was er vanaf geknikkerd. Dacht ook al, ik zie niets langskomen maar dit was dus de reden.

    groetjes en fijn weekend verder,
    Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wow, great tutorial, love the spinning fishes and the burlap is a fabulous addition to your cute creation. Thanks so much for playing at Crafty Sentiments this week:)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. THIS IS AWESOME!!!! I showed my hubby right away because of the fishing and the super cool moveable element!!! :) :) Thank you for joining us @ Crafty Sentiments “For the Guys” challenge!! I have some newly released products as candy on my blog if you are interested. :) :)
    Nicole’s Craft Nook
    Nicole’s 2 Step BLOG Candy

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Great card! Beautifully done.Thanks for joining us at www.7kidscollegfund.com.
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een aparte kaart zo'n spinnerkaart! Had het nog niet gezien hoor! Bedankt voor de uitleg!
    Xoxo Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Great card - love the details you've added and the slider element too.

    Thanks for joining us at Penny's.

    Helen x

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Super afbeelding blijft dit toch, geweldig ook qua kleur, topper!!!
    Bedankt voor het meedoen bij Hobby home!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  44. This is amazing! Your colouring and embellishments show case the image perfectly. Great to have you with us at NATALIE & AMY’S this month.
    Hugs Sheryl xx

    BeantwoordenVerwijderen